Fairtransport staat voor klimaatvriendelijk transport. Sinds 2007 streven zij ernaar om de gezamenlijke CO2 uitstoot te minimaliseren. Met een motorloze vloot, met o.a. de bekende Tres Hombres, vervoeren ze duurzame vracht over de zee met enkel de kracht van de wind. Voor dit prachtige bedrijf stonden wij aan de basis van de herontwikkeling van hun positionering. Zo kregen zij (weer) de wind in de zeilen!
Wij ontwikkelde in samenwerking met Fairtransport een hernieuwd logo en een passende huisstijl. Belangrijk daarbij was dat de huidige achterban zich zou blijven identificeren met het merk. Op basis van deze herpositionering is hard gewerkt aan een nieuwe website en ondersteunen we met kennissessies om de social media verder te laten groeien. Groei en ambitie staan hierbij centraal. E-commerce gaat een grote rol spelen in de verdere groei van Fairtransport. Om daarin onderscheidend te zijn zetten we de heroïsche verhalen achter deze producten centraal, de ontberingen maar ook de mooie momenten en ervaringen op zee. Tot slot werken we aan een volledig geautomatiseerd proces voor het inplannen van meevaarders zodat Fairtransport als organisatie verder kan opschalen.