E-mailmarketing / funneling

Wist jij dat e-mailmarketing nog steeds een van de makkelijkste manieren is om jouw doelgroep persoonlijk aan te spreken? E-mailmarketing is namelijk heel veelzijdig en door het op de juiste manier verzamelen en borgen van informatie van jouw doelgroep, kun je die hele specifieke informatie sturen die voor hen relevant is. Het is daardoor heel persoonlijk in te richten en dat maakt het een zeer effectief middel voor upsell en klantbinding. Door AVG-wetgeving wordt het steeds moeilijker om via social media jouw doelgroep te bereiken. Start daarom nu alvast met het opbouwen van een goede e-mail database.

Het belang van een goede

e-mailmarketing funnel 📩

Roast My Website

Blijf je concurrentie voor en haal het maximale uit je website of webshop.
Laat je website door ons roasten!

Roast my Website

Waaruit bestaat een e-mailmarketing funnel?

Ieder traject is anders omdat het helemaal afhankelijk is van jouw doelstellingen en product/dienst. Wil jij e-mail inzetten om leads te genereren (bijvoorbeeld door een download aan te bieden in ruil voor een e-mailadres), om ervoor te zorgen dat jouw klanten nog eens bij je terugkomen (resell), om ze te voorzien van informatie of vooral om ze aan je merk te binden (ambassadeurschap)?

Roast My Website

Blijf je concurrentie voor en haal het maximale uit je website of webshop.
Laat je website door ons roasten!

Roast my Website (kosteloos)

Hierbij een voorbeeld van een aanbieder van online workshops en trainingen. Zij had als doelstellingen om mensen bekend te maken met haar gedachtegoed en van hieruit nieuwe klanten te vinden die een training of dienst bij haar afnemen. We hebben mensen middels een BITSER-campagne op social media eerst kennis laten maken met haar bedrijf. Daarna hebben we mensen een aanbod gedaan van een gratis brochure en videotraining. Die konden mensen rechtstreeks via LinkedIn en een landingspagina op de website aanvragen door een e-mailadres en bedrijfsnaam achter te laten. Vervolgens kwamen ze in het e-mailsysteem en kregen ze de download toegestuurd. Daarachter is een e-mailfunnel ingesteld waarbij ze in opvolging op de gratis download een aantal mailings ontvingen met daarin extra informatie en een verwijzing naar het overige aanbod. Mensen die de mail niet hadden geopend, ontvingen een andere mail met een andere onderwerpregel. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in hogere bezoekersaantallen en nieuwe (betalende) klanten.

Hoe ziet het proces er uit?

Hoe ziet een website of webshop proces eruit?

stap
·
01

We starten met een intake waarin we meer te weten komen over de doelgroep, product/dienst en communicatiedoelstellingen.

stap
·
02

We bekijken het e-mailsysteem waar jullie al mee werken of (indien die er nog niet is) welk systeem we gaan gebruiken. Onze voorkeur heeft het programma Mailchimp of Active Campaign, omdat hier veel automation-mogelijkheden in zitten.

stap
·
03

We werken een e-mailfunnel uit bij de doelstellingen en een plan van aanpak om dit goed in te richten (hoeveel mailings nodig, wie maakt of levert de tekst aan, zijn er downloads of koppelingen nodig, etc.).

stap
·
04

Indien akkoord gaan we het systeem inrichten en verwerken we (indien aanwezig) de e-mailbestanden hierin. We bouwen een template in de huisstijl waarin we mailings kunnen opstellen. Vervolgens bouwen we de automations en richten we de mailings in. Tot slot moeten de automations gekoppeld worden aan een inschrijfformulier en moet alles doorgetest worden.

stap
·
05

Wanneer de testmailings goed aankomen, kan alles live gezet worden. Laat die leads maar komen 🚀

stap
·
06
stap
·
07
No items found.

Vul de intake-lijst in en ontvang een voorstel op maat

Intakeformulier

Projecten

Drukwerk & signing
·
Vacaturebank matchmotor
·
Community platform
·
AR & 3D
·
AI
·
Podcast
·
Animatie
·
Livestream
·
Fotografie
·
Copywriting
·
Maatwerksoftware
·
App-ontwikkeling
·
Websites & webshops
·
Vormgeving & DTP
·
Wervingscampagnes
·
Campagnes & creatieve concepten
·
Adverteren social media
·
Social media content
·
Film & video
·
Logo & huisstijl
·
E-mailmarketing / funneling
·
Vindbaarheid in Google (SEO & SEA)
·
Communicatie-inrichting
·
Merkidentiteit
·
Wervingscampagnes
·
Websites & webshops
·
Vormgeving & DTP
·
Vindbaarheid in Google (SEO & SEA)
·
Vacaturebank matchmotor
·
Social media content
·
Podcast
·
Merkidentiteit
·
Maatwerksoftware
·
Logo & huisstijl
·
Livestream
·
Fotografie
·
Film & video
·
E-mailmarketing / funneling
·
Drukwerk & signing
·
Copywriting
·
Community platform
·
Communicatie-inrichting
·
Campagnes & creatieve concepten
·
App-ontwikkeling
·
Animatie
·
Adverteren social media
·
AR & 3D
·
AI
·