Je hebt maar een paar seconden om te laten zien wie je bent. En dus maak je aan de buitenkant zichtbaar wat jouw merk allemaal in zich heeft. Wie je bent, wat jouw waarden zijn en wat je komt brengen. Het is zoveel meer dan een naam en logo. Een goede merkidentiteit geeft je niet alleen houvast in jouw visie maar grijpt ook de aandacht van anderen. Het vertelt wat je doet en waarom je het doet. Dan is het authentiek. Dán word je opgemerkt. Zodra je dit scherp hebt, pak jij de aandacht door gewoon te zijn wie je bent.
Een sterk merk is niet zomaar toeval. Jouw identiteit geeft richting aan jouw koers, legt focus op jouw doelen en is de maatstaf voor strategische en operationele beslissingen. Het is een mix van visie, focus en actie. Zowel voor intern als voor de uitstraling naar buiten. Het fundament waarop je alles kunt bouwen. Zonder een stevige basis val je sneller om. Dus bouw het stevig, bouw het zelf. En bouw iets waar je trots op kunt zijn.
We beginnen met vragen. Heel. Veel. Vragen. Want we willen weten waar je van aangaat. Wat je dromen zijn. Dat doen we tijdens een creatieve-strategische intake. Daarna duiken wij de vertaalslag in: missie, visie, kernwaarden, merkwaarden, tone of voice en het gouden ei. Gedurende dit proces verwerken we jouw feedback en dat van de stakeholders.
Daarna maken we er een echt verhaal van. Een merkverhaal dat klopt en voelt als jouw merk. Inclusief wie jij als werkgever bent. Want ook je team en de toekomstige collega's moeten het snappen en voelen. Om dit te borgen doen we er geregeld nog een schepje bovenop: met een participatieronde of een draagvlaksessie. Zo betrekken we de mensen op de vloer. Input, feedback, ideeën: alles wordt opgehaald en meegenomen. Aan ons de taak informatie te verzamelen, te filteren en het verhaal tot perfectie bij te schaven. Van zo’n aanpak en plan heb je vaak jaren plezier.
Past je visuele merkidentiteit niet meer? Wij ontwikkelen een nieuw logo, huisstijl en visuele tools, alles gebundeld in een krachtig huisstijlhandboek.
De basis staat, nu is het tijd voor actie. Met een communicatieplan zorgen we ervoor dat je merk zichtbaar, hoorbaar en voelbaar wordt.
Nieuwsgierig geworden? Sparren over jouw merk of rondkijken in onze creatieve hub? Vul het formulier in en ontdek wat wij voor jou kunnen doen.