Communicatie-inrichting

Communiceren doet elk bedrijf, maar het plan erachter ontbreekt in veel gevallen. Hierdoor verval je snel in vluchtige communicatie en mist het vaak zijn doel. Door goed na te denken over de doelstellingen die je met communicatie wil behalen en het opstellen van een plan, zorg je ervoor dat je boodschap duidelijker wordt en je meer succes gaat behalen op lange termijn. Daarnaast geeft het houvast aan de mensen die verantwoordelijk zijn binnen je bedrijf voor de communicatie. Ze weten wat het doel is en de route die is gekozen om daar te komen.

Het belang van een goede

communicatie-inrichting

Roast My Website

Blijf je concurrentie voor en haal het maximale uit je website of webshop.
Laat je website door ons roasten!

Roast my Website

Waaruit bestaat een communicatieplan?

  • Overzicht van de communicatiedoelstellingen
  • Vertaling van de doelstellingen naar KPI’s (meetbare factoren)
  • Definitie van de doelgroep(en)
  • Overzicht van de USP’s (gouden eieren) van je bedrijf
  • (Optioneel) Een uitwerking van je aanbod & de boodschap per doelgroep → Waarde Propositie Canvas
  • Scan ‘Is je basis op orde?’ op het gebied van website, vindbaarheid - SEO en huidige social media kanalen.
  • Strategie per doelstelling/doelgroep, vaak op basis van het BITSER model.
  • Advies next steps →  welke inspanningen zijn nodig om de KPI’s te behalen.

Roast My Website

Blijf je concurrentie voor en haal het maximale uit je website of webshop.
Laat je website door ons roasten!

Roast my Website (kosteloos)

Waarom werken wij met het BITSER model?

Omdat het model zeer goed helpt bij het succesvol communiceren gericht op resultaat. Om je doel te bereiken is het belangrijk dat alle fases (B: Bekendheid, I: Imago, T: Traffic, S: Sale, E: Extra sale, R: Resell) in communicatie worden doorlopen. Genoemde fases zijn de fases waar een potentiële klant altijd doorheen loopt in het beslissingsproces. Dit model gaat er ook vanuit dat deze fases als traptreden werken. Dat betekent concreet dat je niet aan mensen gaat verkopen (salesfase) als ze je niet eerst kennen (bekendheid), een goed beeld van je hebben / ze je willen (imago) en of ze je een keer (persoonlijk) hebben gesproken / dan wel iets van je hebben ontvangen. Het idee is dat je met slimme communicatie mensen die nu op een traptrede staan elke keer een trede ‘omhoog’ brengt. Ook helpt het model te bepalen waar je aandacht in communicatie op gericht moet worden. Ben je bijvoorbeeld nog onvoldoende bekend, dan staan de meeste mensen in je potentiële doelgroep nog helemaal (voor) de B. Maar ben je wel enigszins bekend, dan kan het zijn dat je vooral nog aan je imago moet werken. Het ultieme doel is mensen bovenaan de traptreden te krijgen: de R van Resell. Dit zijn je ambassadeurs die vervolgens weer vertellen over jouw organisatie (en dus zo weer bijdragen aan de B van Bekendheid).

Hoe ziet het proces er uit?

Hoe ziet een website of webshop proces eruit?

stap
·
01

We starten met een strategische intake waarin we je vooral een hoop vragen gaan stellen. Op die manier kunnen we tot de kern van jullie doelstellingen komen en komen we alles te weten over jullie doelgroep, product/dienst en huidige communicatie-inspanningen.

stap
·
02

We zullen toegang vragen tot enkele kanalen (zoals de analytics van de website en search console) om een goede scan te kunnen maken.

stap
·
03

Vervolgens gaan wij aan de slag met het opstellen van het communicatieplan.

stap
·
04

De resultaten worden in een document opgeleverd, maar lichten we ook graag mondeling toe.

stap
·
05

Afhankelijk van de next steps stemmen we een vervolg met elkaar af. Heb jij een communicatie team aan boord die zelf met de strategie aan de slag kan, dan geeft ons plan houvast. Heb je ons nog nodig om de next steps in te richten en/of enkele communicatie aspecten uit te voeren, dan maken we graag een voorstel voor het vervolgtraject!

stap
·
06
stap
·
07
No items found.

Vul de intake-lijst in en ontvang een voorstel op maat

Intakeformulier

Projecten

Drukwerk & signing
·
Vacaturebank matchmotor
·
Community platform
·
AR & 3D
·
AI
·
Podcast
·
Animatie
·
Livestream
·
Fotografie
·
Copywriting
·
Maatwerksoftware
·
App-ontwikkeling
·
Websites & webshops
·
Vormgeving & DTP
·
Wervingscampagnes
·
Campagnes & creatieve concepten
·
Adverteren social media
·
Social media content
·
Film & video
·
Logo & huisstijl
·
E-mailmarketing / funneling
·
Vindbaarheid in Google (SEO & SEA)
·
Communicatie-inrichting
·
Merkidentiteit
·
Wervingscampagnes
·
Websites & webshops
·
Vormgeving & DTP
·
Vindbaarheid in Google (SEO & SEA)
·
Vacaturebank matchmotor
·
Social media content
·
Podcast
·
Merkidentiteit
·
Maatwerksoftware
·
Logo & huisstijl
·
Livestream
·
Fotografie
·
Film & video
·
E-mailmarketing / funneling
·
Drukwerk & signing
·
Copywriting
·
Community platform
·
Communicatie-inrichting
·
Campagnes & creatieve concepten
·
App-ontwikkeling
·
Animatie
·
Adverteren social media
·
AR & 3D
·
AI
·