Elk bedrijf communiceert, maar vaak ontbreekt er een doordacht stappenplan. Zonder uitgestippelde richting komt de boodschap vaak niet over, verlies je de focus en mis je je doelen. Een goede strategie zorgt ervoor dat je je boodschap effectief overbrengt, op het juiste moment én aan de juiste mensen. Met een goed plan in handen heb je zelf de regie in handen en weet jouw team precies welke stappen ze moeten zetten om het doel te halen.
Met het BITSER-model nemen we je doelgroep stapsgewijs mee van Bekendheid naar Resell: échte fans van jouw bedrijf of product. Hoe kom je van een eerste kennismaking tot die trouwe ambassadeurs die jouw merk verder uitdragen? Als klant of als medewerker. Elke fase telt mee: eerst zorgen we dat mensen je leren kennen, daarna bouwen we aan een sterk Imago en zorgen we voor interactie en Traffic, daarna volgt een aankoop of sollicitatie (Sale) en vervolgens zorgen we voor Extra verkoop en dat jouw tevreden klanten je helpen bij de Resell. Hoe? Door potentiële klanten of medewerkers met effectieve communicatie langs de treden van het BITSER-model omhoog te leiden. Het ultieme doel? Loyale klanten of medewerkers krijgen die intrinsiek willen bijdragen aan jouw succes.
We starten met een strategische intake met vooral een hoop vragen. Wie zijn je klanten? Wat bied je aan? Wat is je huidige communicatie-infrastructuur en wie zijn hiervoor verantwoordelijk? Daarna focussen we ons op je doelstellingen, kanalen en kijken we waar we nu staan. Met die informatie creëren we een goed gefundeerd, merkwaardig en strategisch communicatieplan, gericht op aankoop, werving, of misschien wel allebei. Heb je een communicatieteam dat de uitvoering van de strategie verder oppakt? Perfect. En anders zorgen wij voor die uitvoering. Doen we graag!
BITSER helpt ons om doelgericht én succesvol te communiceren. Hoe dat werkt? We leggen het graag uit. Elke klant doorloopt vaste fases voordat er daadwerkelijk actie volgt: Bekendheid, Imago, Traffic, Sale, Extra sale en Resell. Zie het als een trap. Je kunt iemand pas iets verkopen (Sale) als diegene je kent (Bekendheid), een positief beeld van je heeft (Imago) en weet wat je te bieden hebt (Traffic).
Met slimme communicatie zorgen wij ervoor dat jouw doelgroep telkens een stap hoger klimt. We bepalen precies waar aandacht nodig is. Misschien ben je nog onvoldoende bekend of weten mensen nog niet goed wat jou onderscheidt. Dan richten we onze communicatie daar gericht op.
Het einddoel? Mensen bovenaan de trap krijgen: Resell. Dat zijn jouw ambassadeurs. Enthousiaste klanten die jouw verhaal verder vertellen en zo opnieuw bijdragen aan de eerste stap,
Frans de Groot is de bedenker van het BITSER-model. Zelfs wij zijn nog geregeld verrast door de indrukwekkende resultaten van deze aanpak. Zeker toen we het model ook gingen toepassen voor o.a. wervingscommunicatie. Zo worven we 14 docenten voor basisscholen organisatie Meerwerf, vervulden we samen met recruitmentbureau ‘De Selectie’ zo’n 50+ vacatures voor Microsoft (in Noord-Holland) en kregen we de formatie voor zorginstelling Tellus ook weer rond. Kortom: BITSER werkt!
Met een BITSER communicatiestrategie die scherp, direct en onmiskenbaar is, blijft jouw merk de aandacht vasthouden bij de juiste mensen.
Je zet de nieuwsgierigheid van je doelgroep om in actie. Ze voelen de urgentie, weten wat jij voor hen kunt betekenen en zijn klaar om in beweging te komen.
Met een strategie heeft je team de focus die het nodig heeft. Iedereen weet wat er van hen verwacht wordt en welke stappen ze moeten nemen.
Nieuwsgierig geworden? Sparren over jouw merk of rondkijken in onze creatieve hub? Vul het formulier in en ontdek wat wij voor jou kunnen doen.