Merkidentiteit

Het goed neerzetten van jouw merkidentiteit is voor zowel intern als voor de uitstraling naar buiten van belang. Deze identiteit geeft focus aan jouw doelen, richting aan de koers en is een maatstaf voor strategische en operationele beslissingen. Waar sta jij voor als bedrijf, wat wil je bereiken en welke waarden vind je hierbij belangrijk? Het omschrijft het DNA en de cultuur van jouw bedrijf.

Het belang van een goede

merkidentiteit

Roast My Website

Blijf je concurrentie voor en haal het maximale uit je website of webshop.
Laat je website door ons roasten!

Roast my Website

Waaruit bestaat een merkidentiteit:

  • Missie & visie
    De visie omschrijft waar je in gelooft en de missie waar je voor staat. In de visie mag je best een beetje dromen, deze heeft betrekking op de wereld om je bedrijf heen. Je missie is iets praktischer van aard en meer gericht op de organisatie zelf. Het herschrijven van de huidige visie en missie naar concretere teksten geeft meer richting aan je bedrijf. Het is de focus en de basis voor de te bepalen bedrijfsdoelen.
  • Kernwaarden
    Kernwaarden zijn de belangrijkste waarden binnen een bedrijf. Het zijn eigenschappen of drijfveren die laten zien waar je voor staat of wat je nastreeft.
  • Merkwaarden
    Vanuit de kernwaarden stellen we merkwaarden op. Met deze woorden geef je zichtbaarheid aan jouw kernwaarden in de communicatie.
  • Uitwerking USP's / Gouden ei
    Wat maakt jou anders dan je concurrenten? We gaan op zoek naar jouw gouden ei, datgene dat jou ECHT onderscheidend maakt.
  • Tone of voice
    De tone of voice is de stijl van alle externe en interne communicatie. Het is de manier waarop jouw bedrijf de doelgroep aanspreekt. Je tone of voice is een belangrijk onderdeel van het beeld dat je mensen van jouw organisatie geeft.  
  • Brandstory
    Een brandstory is het verhaal van jouw merk. Deze geeft inzicht in de diepere drijfveren, het bestaansrecht, de waarde die je levert en welke problemen je oplost. Simpel gezegd: alles wat de doelgroep over jouw bedrijf moet weten.
  • Employer brandstory
    De employer brandstory vertelt het verhaal van jou als werkgever. Hiermee breng je de cultuur van jouw bedrijf in kaart.
  • Ontwikkeling van een bijpassende tagline.
  • Aanpassing of ontwikkeling van jouw visuele identiteit.

Je identiteit moet natuurlijk ook terugkomen in alle uitingen naar buiten toe. Daarom is het van belang dat jouw visuele identiteit (jouw logo en huisstijl) past bij je merkidentiteit. We kunnen zorgen voor een finetuning van een bestaande huisstijl of een nieuwe huisstijl ontwikkelen.

Roast My Website

Blijf je concurrentie voor en haal het maximale uit je website of webshop.
Laat je website door ons roasten!

Roast my Website (kosteloos)

Hoe ziet het proces er uit?

Hoe ziet een website of webshop proces eruit?

stap
·
01

We starten met een creatief-strategische intake waarin we je vooral een hoop vragen gaan stellen. Op die manier kunnen we tot de kern van jullie doelstellingen en drijfveren komen.

stap
·
02

Vervolgens gaan wij aan de slag met de vertaling naar jullie missie, visie, kernwaarden, merkwaarden, gouden ei en tone of voice. Deze eerste opzet presenteren we aan jullie werkgroep, zodat we deze samen kunnen finetunen.

stap
·
03

Na finetuning vertalen we de opgestelde onderdelen naar een brandstory en employer brandstory. Ook de brandstory en employer brandstory worden aan de werkgroep gepresenteerd.

stap
·
04

Wanneer de werkgroep helemaal tevreden is, plannen we een participatie- / draagvlaksessie. Dit is een bijeenkomst waarin we medewerkers en eventuele stakeholders ook meenemen in de uitwerking. Tijdens deze interactieve sessie halen we input en feedback op, die verwerkt wordt in de uiteindelijke oplevering.

stap
·
05

Daarna vindt de finetuning en oplevering plaats. Dit is een document waarin alle onderdelen gebundeld zijn.

stap
·
06

Het vervolg hierna is verschillend per klant. Sommige klanten gaan zelf aan de slag met de merkidentiteit. Andere komen tot de conclusie dat de visuele merkidentiteit (logo en huisstijl) niet meer aansluit en dan pakken we de ontwikkeling hiervan op. Die bundelen we vervolgens in een huisstijlhandboek waar de merkidentiteit en visuele identiteit samen komt. Daarnaast is een logisch vervolg voor veel klanten het opstellen van een communicatieplan. Er wordt dan een plan van aanpak gemaakt hoe communicatie ervoor kan zorgen dat de opgestelde doelstellingen behaald worden. 

stap
·
07
No items found.

Vul de intake-lijst in en ontvang een voorstel op maat

Intakeformulier

Projecten

Drukwerk & signing
·
Vacaturebank matchmotor
·
Community platform
·
AR & 3D
·
AI
·
Podcast
·
Animatie
·
Livestream
·
Fotografie
·
Copywriting
·
Maatwerksoftware
·
App-ontwikkeling
·
Websites & webshops
·
Vormgeving & DTP
·
Wervingscampagnes
·
Campagnes & creatieve concepten
·
Adverteren social media
·
Social media content
·
Film & video
·
Logo & huisstijl
·
E-mailmarketing / funneling
·
Vindbaarheid in Google (SEO & SEA)
·
Communicatie-inrichting
·
Merkidentiteit
·
Wervingscampagnes
·
Websites & webshops
·
Vormgeving & DTP
·
Vindbaarheid in Google (SEO & SEA)
·
Vacaturebank matchmotor
·
Social media content
·
Podcast
·
Merkidentiteit
·
Maatwerksoftware
·
Logo & huisstijl
·
Livestream
·
Fotografie
·
Film & video
·
E-mailmarketing / funneling
·
Drukwerk & signing
·
Copywriting
·
Community platform
·
Communicatie-inrichting
·
Campagnes & creatieve concepten
·
App-ontwikkeling
·
Animatie
·
Adverteren social media
·
AR & 3D
·
AI
·