SEO staat dus eigenlijk voor het verbeteren van een website met als doel hogere posities te krijgen in de organische zoekresultaten van zoekmachines (Google). SEO is weer anders dan SEA (Search Engine Advertising). Het grote verschil is dat SEO geen geld kost en dus een duurzame manier is om meer bezoekers op de website te realiseren.
Door middel van een intake willen we meer te weten komen over de doelstellingen van jouw bedrijf en je website. Verkoop je een product of dienst, wie is je doelgroep en wat is hun relatie met betrekking tot hetgeen je aanbiedt. We kijken naar de website-statistieken, het zoekgedrag van de doelgroep en kansrijke keywords.
Op basis van de intake maken we een campagnevoorstel met de advertentiegroepen die we gaan inrichten met bijbehorende keywords. Daarnaast geven we een advies over de maandelijkse advertentiekosten, de uren voor het goed inrichten van het account en het optimaliseren van de campagnes per maand.
Indien akkoord wordt het kanaal ingericht, stellen we de meetpunten in (welke conversies we willen meten, van advertentie tot acties op de website) en starten we de campagne. Maandelijks rapporteren we de resultaten en optimaliseren we de campagnes op basis van resultaten en doelstellingen.