Den Helder
23/10/2024

Werving: hoe bitser hoe beter

Een strategische en duurzame wervingsaanpak.

Natuurlijk weet jij prima wat voor soort werknemers de organisatie er graag bij wil. Sterker nog: bij jullie werken zeker een aantal mensen die je meteen zou klonen als dat kon! Toch worden er té vaak mensen aangenomen die niet goed genoeg bij de organisatie passen en die niet blijken te zijn, te kunnen óf te komen brengen waar iedereen op hoopte. En wat jullie organisatie ook gewoon nodig heeft.

En de werving op deze uitdagende arbeidsmarkt kost al zoveel tijd… Vacatures staan vaak te lang open. Jij bent verantwoordelijk voor de werving en je voelt steeds weer die druk om het vooral zo snel mogelijk te regelen. In de haast plaats je de openstaande vacatures direct op LinkedIn, je knalt een pdf op de website of je belt met tegenzin toch weer een dure recruiter, in de hoop dat die het deze keer wél voor elkaar krijgt…

Ondertussen kun je ook niet voorkomen dat jullie meest loyale en fijnste werknemers willen doorgroeien binnen jullie organisatie. Dat is natuurlijk top, maar hierdoor ontstaat er wel een pijnlijk gat op de plek die ze achterlaten… En van een goede inwerkperiode en overdracht voor die rol kan ook geen sprake zijn omdat jullie die nieuwe medewerker met échte potentie nog niet binnen hebben gehaald.

Je zit vast in een steeds terugkerend patroon. Maar is dat zo gek?

Om écht goed te anticiperen op de werving en het behoud van de medewerkers die jullie organisatie zoekt en nodig heeft, mis je het overzicht en een effectieve strategie. En ondanks alle goede voornemens ben je daarom steeds vooral reactief bezig. Waarom blijft het zo lastig om grip te krijgen op dit proces?

Jullie hebben natuurlijk een heel toffe organisatie, maar… Álle bedrijven vertellen hetzelfde verhaal. Want ook jouw concullega’s hebben dat leuke bedrijf, met die goede sfeer en fantastische voorwaarden en doorgroeimogelijkheden.

En die nieuwe generatie zit niet eens op LinkedIn, kijkt al helemaal niet zomaar op jouw website en heeft bovendien een hele nieuwe kijk op ‘het hebben van een toffe baan’. De arbeidsmarkt is niet alleen krap, maar óók sterk veranderd! Op tijdrovende sollicitatieprocessen met teveel net-niet-kandidaten zit jij niet te wachten en in pasklare antwoorden geloof je niet meer.


Dat is helemaal niet gek, want werving ís ook rete-complex!

Wij gaan nu dus ook zeker niet roepen dat het simpel is. Wat we wél gaan doen, is jou helpen eens en vooral altijd echt grip te krijgen op die complexiteit! Wij gaan je op een heldere manier laten zien hoe je het budget veel effectiever inzet en meetbare resultaten krijgt. Dat begint bij strategie. Want pas als het voor jullie organisatie echt duidelijk is wat het gouden ei is én hoe je deze helder, onderscheidend (en vooral aan de juiste mensen) kunt overbrengen, krijg jij die sollicitanten die je wil.

Wij onderzoeken waarom mensen voor een organisatie kiezen (en waarom niet) en waarom werknemers bij organisaties blijven (of juist niet). Wij vinden jullie DNA, maar leren jullie ook hoe je dit samen continu naar buiten uitdraagt, zodat jullie naast de actieve werving ook organisch nieuwe mensen bereiken.

Leer tijdens het event:

- Wat het gouden ei écht inhoudt en hoe je het kunt vinden.

- Hoe je op een constante wijze zichtbaar blijft en jouw verhaal slim, effectief maar vooral ook creatief vertelt aan de juiste doelgroepen.

- Hoe je een constante pool van geïnteresseerden in je bedrijf opbouwt die je sneller kunt activeren als je weer nieuwe mensen zoekt.

- Hoe je echt inzet op ambassadeurschap zowel binnen als buiten je organisatie en hoe dit direct kan bijdragen aan het vinden van de juiste werknemers.

- Hoe je met het BITSER model een effectieve communicatie- en wervingsstrategie realiseert die onze klanten in 2023 en 2024 ruim 100 nieuwe medewerkers wist op te leveren! (geen grap, we laten de bewijzen graag aan je zien tijdens de sessie!)

- Welke praktische rol AI / SEO / SEA /SGE kunnen spelen, die jij nu nog niet inz(i)et.

- Hoe je social kanalen zoals TikTok effectief gebruikt.

- Je krijgt inzicht in waarom je huidige strategie misschien niet (meer) werkt.

Bekijk het event terug in de SixtyTwo community

upcoming events

Bekijk gehele agenda
Maa
13
Amsterdam
The Social Impact Factory

Schoolcommunicatie Event 2025

Kennissessie

Het belang van merkidentiteit in je wervingsstrategie