Financieel Fit Den Helder bestaat uit twaalf Helderse organisaties met een gezamenlijke ambitie: armoede in de stad tegengaan. Dus een financieel fitter Den Helder. Om dit te bereiken maken we complexe informatie begrijpelijk. Simpel, toegankelijk en herkenbaar voor iedereen. Dat begint met het tot leven brengen van échte verhalen. Over hem en haar. En over ons. Want in het verhaal van Financieel Fit Den Helder staat niemand alleen.
Financieel Fit Den Helder maakt zich zorgen over de geldzorgen van onze inwoners. En pakt financiële problemen aan. Het initiatief motiveert en stimuleert om weer financieel redzaam te worden. Maar het vooral te blijven. Wat ze precies doen verschilt per situatie. Soms is een gesprek genoeg, andere keren verwijzen ze door naar hulpverlening. Het Financieel Fit Team wijst de kortste weg naar een leven zonder geldzorgen.
Een opvallende positie zet de toon voor bekendheid. En de regio veroveren bereik je door het activeren van communicatiedoelstellingen. De doelstellingen van Financieel Fit Den Helder zijn gericht op preventie en vroegsignalering. Want voorkomen is beter dan genezen. De eerste stap voor onze Druktemakers was het optuigen van diverse social media kanalen en het bouwen van een doelgroepgerichte website. Maar ook het vormgeven van e-books. Geïntegreerd als ondersteunende downloads.
Met het BITSER model als leidraad, brachten we de organisatie met pakkende videocampagnes onder de aandacht. Want herkenning leidt tot beweging. Van social media kanalen naar de website en van downloadbare e-books naar het eerste contactmoment. Eenvoudig, snel en laagdrempelig. Deze strategische funnel verbindt Financieel Fit Den Helder met de doelgroep. En leidt tot een kennismaking. Dus een toekomst zonder geldzorgen. Voor hem, haar en de Helderse samenleving.