Bijna Merkwaardig:
Inrichting Tekpark in Reddingmuseum
Klantenservice automatisering + AI
RFH Sustainability Award
Pitchdeck en sponsoringwerving
Expositie Marinemuseum ‘Marine van Nu’
Meta E-commerce strategie
B2B LinkedIn campagnes
Rebranding & BITSER-model

Marketing

Hoenderdaell

Hoe een rebranding naar ‘dierenpark’ zorgde voor de inzet van verkeersregelaars’

DE UITDAGING

Hoenderdaell was jarenlang een verborgen parel, geliefd bij de lokale bevolking in Anna Paulowna en omstreken, maar daarbuiten nog onbekend. Online gebeurde er nog relatief weinig. Hoewel het landgoed unieke opvang van geredde dieren en prachtige natuur bood, bleven de bezoekersaantallen achter bij de potentie. Het doel was duidelijk: regionale en landelijke zichtbaarheid creëren, bezoekersaantallen verhogen én online marketing structureel en strategisch inzetten. Kort gezegd: er mocht online wel iets meer gebruld worden! Tijd om van deze verborgen parel een publiekslieveling te maken. 

RESULTAAT

  • Aantal websitebezoekers vervijfvoudigd
  • Online verkoop gestegen
  • ROAS van 3,5
  • Bezoekersaantallen met 15 tot 20% gestegen
  • Bijna 1000+ extra online recensies via Google met een (4.7/5.0) verzameld en 500+ nieuwe recensies via Meta
  • Verkeersregelaars nodig bij piekmomenten 😅

ONZE AANPAK

Onze eerste stap: adviseren om te rebranden van Landgoed naar Dierenpark Hoenderdaell. Een naam die meteen duidelijk maakt wat je kunt verwachten maar belangrijker nog: die zich op unieke wijze distantieert van het concept ‘dierentuin’. We optimaliseerden samen met internetbureau Smeders de website en ticketcheckout grondig om conversies te verhogen. Ook ontwikkelden we een beresterke campagnevideo waarmee we online vol inzetten op zichtbaarheid en beleving. Vervolgens rolden we slimme online marketingcampagnes uit, testen we continu welke video’s, copy en fotografie het beste werkte, en brachten we Hoenderdaell prominent onder de aandacht op social media en via zoekmachines.

De resultaten liegen er niet om: ruim 300.000 bezoekers in 2024, een spectaculaire stijging van online ticketverkoop, 5 keer meer websitebezoekers en zelfs files en volle parkeerterreinen in Anna Paulowna tijdens topdagen. Zo populair zelfs, dat het dierenpark op drukke dagen moest adviseren om later terug te komen. Kortom: missie geslaagd. In 2025 pakken we met het inmiddels aangesterkte interne communicatieteam van Dierenpark Hoenderdaell verder door. Zo gaan we Stichting Leeuw verder bekend maken, vrijwilligers werven voor The Lions Foundation en verbeteren we de campagnes met de lessen uit 2024. 

DE MIDDELEN

  • Communicatiestrategie
  • Website- en conversieoptimalisatie
  • Campagnes & creatieve concepten
  • Social Media marketing 
  • Video
  • SEA

Benieuwd naar

de kracht van Anders?