Onze eerste stap: adviseren om te rebranden van Landgoed naar Dierenpark Hoenderdaell. Een naam die meteen duidelijk maakt wat je kunt verwachten maar belangrijker nog: die zich op unieke wijze distantieert van het concept ‘dierentuin’. We optimaliseerden samen met internetbureau Smeders de website en ticketcheckout grondig om conversies te verhogen. Ook ontwikkelden we een beresterke campagnevideo waarmee we online vol inzetten op zichtbaarheid en beleving. Vervolgens rolden we slimme online marketingcampagnes uit, testen we continu welke video’s, copy en fotografie het beste werkte, en brachten we Hoenderdaell prominent onder de aandacht op social media en via zoekmachines.
De resultaten liegen er niet om: ruim 300.000 bezoekers in 2024, een spectaculaire stijging van online ticketverkoop, 5 keer meer websitebezoekers en zelfs files en volle parkeerterreinen in Anna Paulowna tijdens topdagen. Zo populair zelfs, dat het dierenpark op drukke dagen moest adviseren om later terug te komen. Kortom: missie geslaagd. In 2025 pakken we met het inmiddels aangesterkte interne communicatieteam van Dierenpark Hoenderdaell verder door. Zo gaan we Stichting Leeuw verder bekend maken, vrijwilligers werven voor The Lions Foundation en verbeteren we de campagnes met de lessen uit 2024.