Bijna Merkwaardig
Inrichting Teppark in Reddingmuseum
Klantenservice automatisering + AI
Signing & branding
RFH Sustainability Award
Pitchdeck en sponsoringwerving
Expositie Marinemuseum ‘Marine van Nu’
Meta E-commerce strategie
B2B LinkedIn campagnes
Rebranding & BITSER-model

EXPOSITIE:

Nationaal Reddingmuseum

Strategie & Concepting

“Zo vonden onze Makers het geheim achter 200 jaar heldhaftigheid op zee”

PROBLEEM

Het Reddingmuseum stond voor een uitdaging. Hoe vertel je het verhaal van 200 jaar dappere redders op zee? Maar dan op een manier die zowel jong als oud aanspreekt? Ze wilden meer dan een standaard expositie. Het moest interactief, dynamisch en tot de verbeelding spreken. De grote vraag: hoe breng je de helden van de KNRM en hun families tot leven voor een groot publiek? En hoe krijg je ze naar een expositie? 

OPSOMMING RESULTATEN

  • 80 enthousiaste bezoekers tijdens opening van de expositie
  • Een impactvolle expositie die 3 kwart jaar heeft gedraaid en duizenden bezoekers kreeg!

CONCRETE AANPAK

Onze Makers zochten meteen naar de juiste koers. We schoten interviews met vijf redders en hun families en vingen hun verhalen op camera. Samen met onze videografen maakten we indrukwekkende opnames op verschillende reddingstations. Deze video’s vormden samen met historische foto’s het kloppende hart van de expositie. Ook bedachten we een morsecode-speurtocht en een photobooth met Dorus Rijkers. Flyers, informatieboekjes en forexborden maakten de expo compleet. Ons team produceerde daarnaast de 2D- en 3D- plattegronden en richtten we de expositieruimte strak in. Een klus van formaat, maar geen zee te hoog. 

CONCRETE MIDDELEN

  • Vormgeving & DTP
  • Interviews
  • Video
  • Creatieve concepten
  • 2D- en 3D-plattegronden

Benieuwd naar

de kracht van Anders?