Bijna Merkwaardig:
Inrichting Tekpark in Reddingmuseum
Klantenservice automatisering + AI
RFH Sustainability Award
Pitchdeck en sponsoringwerving
Expositie Marinemuseum ‘Marine van Nu’
Meta E-commerce strategie
B2B LinkedIn campagnes
Rebranding & BITSER-model

Marketing

Le Marais

““Hoe we de online wereld lieten zien wat Maastricht allang wist”

DE UITDAGING

Le Marais is dé modebestemming in Maastricht met ook online een sterke aanwezigheid. Toch zagen we nog extra kansen om online net zo iconisch te worden als de fysieke winkel aan het romantische Stokstraatkwartier. De ambitie was duidelijk: de zichtbaarheid verder vergroten, het aantal leads en de conversie verhogen. Le Marais nog nadrukkelijker op de (digitale) kaart zetten, ook buiten Maastricht.

Een rendez-vous met Tanja (eigenaar) en Thomas (director marketing & e-commerce) onthulde nieuwe ideeën en kansen. De BITSER-methode was hierbij essentieel om gerichte keuzes te maken. De focus kwam te liggen op leadgeneratie, social media marketing, een volledig nieuw webdesign (UI/UX), vormgeving van (online) magazines en krachtige communicatie rondom het 25-jarig jubileum.

RESULTAAT

  • 1000+ downloads magazine
  • Warme leads gegenereerd via social media ads → e-mailadressen van geïnteresseerde fashionista’s
  • Mailinglijst aangevuld met hoge open-rates
  • Grote online zichtbaarheid in regio Maastricht en de rest van Nederland
  • Nieuw webdesign voor lemarais.nl 

ONZE AANPAK

We ontwikkelden een nieuw webdesign dat de stijlvolle identiteit van Le Marais benadrukt en bezoekers sneller omzet in klanten. Daarnaast creëerden we opvallende social media campagnes om zowel het bestaande publiek als nieuwe fans aan te spreken en te converteren. Zo ook de succesvolle najaarscampagne ‘Dress Like Le Marais’, compleet met een prikkelend concept, sterke tagline en aantrekkelijke visuals. Samen met Le Marais en lokale videohelden van Hout Video ontwikkelden we een opvallende campagnevideo, die in en rondom Maastricht niet te missen was. Echt een vlaai stukje werk! 

Voor het 25-jarig jubileum verzorgden we creatieve ondersteuning met o.a. het jubileumboek en conceptuele ideeën voor de campagne en het event. 

Via slim ingezette kanalen zoals META en TikTok genereerden we traffic, leads, downloads én conversie. Druktemaker zorgde zo voor nog meer zichtbaarheid en meetbaar succes voor Le Marais.

DE MIDDELEN

  • Vormgeving & DTP
  • Campagnes & creatieve concepten
  • Leadcampagnes & funneling
  • Adverteren social media

Benieuwd naar

de kracht van Anders?