Bijna Merkwaardig:
Inrichting Tekpark in Reddingmuseum
Klantenservice automatisering + AI
RFH Sustainability Award
Pitchdeck en sponsoringwerving
Expositie Marinemuseum ‘Marine van Nu’
Meta E-commerce strategie
B2B LinkedIn campagnes
Rebranding & BITSER-model

App

Strand & Land

“Met één druk op de knop: 10.000 toeristen terug naar Schagen.”

DE UITDAGING

Ondernemers Federatie Schagen wilde iets bijzonders neerzetten: ondernemers en toeristen op een slimme manier met elkaar verbinden. Toeristen komen namelijk het gebied in en uit. Maar in de communicatie blijven we continu budget uitgeven om diezelfde toerist terug te laten keren. Zonde. Kan dat niet slimmer? 

RESULTAAT

  • Bijna 10.000 downloads in het eerste jaar! 
  • Een herbruikbare communicatietool voor de lange termijn
  • De perfecte manier om in verbinding te blijven met toeristen uit binnen en buitenland

ONZE AANPAK

Van eb naar app. Onze developers brachten de kustlijn naar een omgeving in broekzakformaat. De Strand & Land app fungeert enerzijds als een kompas dat je leidt naar de beste plekken aan de kust én in het achterland van de gemeente Schagen. Echt nuttig en daarmee een goede noodzaak de app te downloaden. Met de gebruiksvriendelijke interface en slimme functies, zoals het ontdekken van evenementen, uitjes, horeca en natuur, is de app jouw metgezel tijdens de ontdekkingstocht over het strand en door het land in Schagen, Petten, Groote Keeten, Sint Maartenszee en Callantsoog.

Maar anderzijds is de app de manier om met toeristen en bezoekers in contact te blijven. Zelfs als ze weer thuis zijn. Door slimme dataverzameling (AVG proof en opt-in) krijgen we geanonimiseerde heatmaps van locaties waar toeristen zich bevinden. Maar het allermooiste? We kunnen ze een pushnotificatie sturen of mailen. Zo bereiken we duizenden bezoekers die we met een slim aanbod terug kunnen laten keren. En dat werkt! Dus voegen we in 2025 diverse nieuwe functies toe om ondernemers en toeristen nog dichter bij elkaar te brengen. Zo kunnen ondernemers (pilotgroep 2025) kortingsbonnen aanbieden aan bezoekers van het gebied en oneindig veel vragen stellen aan de AI-gids van Strand & Land. En met succes. Met ruim 50 vragen per dag zien we de potentie van deze innovatie. 

DE MIDDELEN

  • App-ontwikkeling
  • App marketing

Benieuwd naar

de kracht van Anders?